Thursday, May 29, 2008

Pagi semalam...

Assalamu'alaikum wrt...

Pagi semalam aku bangun awl. Bersahur. Dah niat nak puasa.

Pagi semalam yang bangun aku dan abah. Abah idokle bersahur... abah tengah bersiap nak g masjid. Aku minum air, makan roti sekeping. Abah tanya nape tak makan betul2. AKu jawab, takpe...takut tak sempat..

Pagi semalam lepas bersahur, sempat gak aku guling2... dalam hati takut gak, takut terlajak. Almaklum, sedap guling2 ni...

Pagi semalam tengah berguling, dengar azan. SUARA itu... Aku kenal. Jarang2 suara itu berkumandang tapi aku tau.. aku kenal suara itu.. Ye. SUARA itu... hiks... walaupun tak sama cam bilal yg panjang nafasnya mengalun azan.. tapi, hehe... Aku kenal suara itu...

Pagi semalam bile dah siang... 'Tadi abah azan,kan?' 'Mana tau?' hiks... musti aa tau.. Abah senyum. Aku puji wpon aku kata abah tak beralun sangat. Abah cakap ' takpe.. buat yang patut jer. tak bole la lawan bilal...' ada2 aje la jawapan abah... Abah cakap, bilal terlewat sket sbb tu terpaksa ambik alih keje bilal jap...

Sudahnya... kene sakat aje la abah semalam. Asal nak g masjid je, aku senyum... Abah cakap.. tak leh g awl2 ngat... Takut kene azan lagi.. Aku jawab, eh.. takpe la... ok wat... Abah cam biasa, senyum:)

Hihi... Aku tak pk abah takut. No lah... Abah dah biasa. Lagipun, dah ada tugas masing2 jadi kene ikut tugasan la...

Itu cite abah...pagi semalam

;)

Selamat bekerja semua:)

2 comments:

Unknown said...

tenggelam timbul ye ko neh eheh

13may said...

oh! kamu rindu abah kamu yea :)