Tuesday, January 30, 2007

Petang di Putrajaya

Petang tadi aku di Putrajaya.menghadiri 'Promosi Pengiklanan Melalui Media Cetak 2007' oleh MECD.aku g sana sbg wakil sykt.ini adalah tugasan pertama aku semenjak keje kat sykt ni.tadi mmg tak sempat balik ofis,jadi esok kene report.moga2,segala input yg aku perolehi,bos aku akan puashati. keseluruhannya,program tu-ok.bertemu ,tukar2 biz kad...dgr explanation pihak media.
1 yg aku pelajari,'YAKIN PADA DIRI SENDIRI' dlm segala apa yg kita buat,cakap dan luahan pendapat.
ye la,bukan senang nak cakap ngan org,nak2 pulak yg baru kita kenal.. tapi,spt yg aku cakap,YAKIN & kita sendiri JGN PANDANG RENDAH PD DIRI SENDIRI. ala..kita bercakap ngan org bukannya ngan rimau..dorg tak makan de..
bile cakap ttg YAKIN ni, dlm perjalan pegi tu,jgn tak tau..aku siap tersilap masuk,patut belok kiri utk ke exit KAJANG aku p bantai menonong sampai ke exit BANGI.pas byr tol je,ha sudah..aku kat mana ni?ha..tak ke menganga aku?dah le sorg2 masa tu. (skalipon ada jln dr bangi ke putrajya,dlm konteks skrg ni-aku tak biasa area ni)cepat2 aku cover dgn hikmat penenang jiwa dan juga menggunakan talian hayat.alhamdulillah...segala masalah terlerai.yg pasti,tol sepatutnya MYR1.80 jadi MYR 3.70. tak ke mahal tu...
dh smp putrajaya tu,cari parking.pusing 2kali,alhamdulillah,dpt parking.bile balik,haa...1 masalah timbul.aku susah betol nak point lokasi tepat'di mana aku parking keta aku?'.adakah di arah ini atau arah itu?adeh..(kakak aku musti geleng kepala kalo dgr cite ni)
jln punya jln,rupanya ,AKU SILAP ARAH! dari sekangkang kera jaraknya jadi berkangkang2 kera.. haru2x..aku sengih sorg2 je la time tu.hihi..
bile dh jumpa keta,alamak...camne aku nak kuar dr putrajaya ni?
heheh..byk betol masalah..jadi,aku guna talian hayat skali lagi&berpandukan signboard yg cantik menghiasi tepi jalanraya..:)

ok frenz..my point is..YAKIN PADA DIRI SENDIRI! kalau tak tau,jgn malu bertanya.kalau nak bertanya,biarlah beradab..dan,yang penting,susah senang,sentiasa ingat padaNya.sure ada jalan.. i bet ya...:)
kita sama2 berusaha utk jadi lebih baik. kan ke kita baru menyambut maal hijrah,takkan dah luntur semangat utk jd lebih baik & berjaya,kot?

*hala balik,singgah Bangi jap.membe aku belanja secret recipe!yuhuu!

2 comments:

Anonymous said...

yeap..be confident..believe in yourself!

Anonymous said...

yeap..be confident..believe in yourself!