Thursday, April 12, 2007

Diri

Petang tadi ke KLCC. Teman adik sepejabat makan spaghetti. Sedap. Tapi aku lebih suka membantai roti kegemaranku..nyum nyum..

Sahabat baik aku yg perkenalkan. Dah lebih 2 tahun makan roti tu. Diperkukuhkan lagi ngan sorg sahabat baik aku yang juga pelanggan utama kedai roti tu. Sape2 yg gemar roti, tak heran ngat tang harga.kot. (aku agak la..) Cam aku, time bajet ok, aku akan tarah habis2..hehe.. Time bajet ciput, aku pendam shj.. Tak ble layan ngat nafsu ni. Kene ada keutamaan..;)

Pas makan, meninjau2 di bahagian kosmetik. Tgk lip gloss gitu..muah muah..
Best gak. Ble try2 gitu.. Tapi aku tak try. Dah ada. Cheewah! Adik aku tu try..Kene aje ngan beliau. Orang manis:)

Bile tengok bende2 branded nih..mula la berangan.. berangan je la. Dapat atau tak, belakang kira. Kadang2 rasa kecik jer.. ye la, sbb tak mampu nak beli..

Kadang2 nak juga reward diri sendiri, keje penat2 kendian hadiahkan diri sendiri sesuatu yang kita idam2kan...BEST tu!

Tapi dlm pembacaan aku dlm satu rencana mengatakan lebih elok reward diri dgn sesuatu yg lebih menguntungkan cam beli insurans,buat simpanan tetap.. Pendek kata, buat simpanan hari tua la (Eh..Cam moto kumpulan kewangan tu pulak..hihi)..(errr..yg paling aku ingat,beli insurans)

Mmg idea yang bagus.Ia merupakan satu bentuk jaminan utk diri. Kita tak mohon sesuatu yang buruk berlaku ke atas kita, tapi kita kene beringat2. Baik untuk diri dan masa depan...

TAPI, aku tetap tak menafikan untuk merewardkan diri dgn sesuatu yg diidamkan...
heheh..(Dah berangan dah..hehe)

Cuma pada pendapat aku, biarlah berkadaran ngan kemampuan kewangan. Jgn la idam yg bukan2, sah2 tak dapat.. biar ia suatu yg realistik...
Biar tercapai maksud - PUAS HATI.
Tak nak la timbul perasaan tak puashati - sbb mahal sangat sampai lari bajet atau rasa barang tu tak best!
Jgn buat keje yg merugikan... tak baik loh. Allah tak suka!

Alamak..

Sebenarnya,banyak gak la aku terpk..tapi tak terzahir dlm tulisan la pulak..ish ish..

Sekian dulu yer.. Sorry...




4 comments:

Anonymous said...

Dear kawan ku...hahah di ban dr menyebut nama di sini ye..?

Okay, read ur entry which was key in yesterday..wah...hahah, adakah saya termasuk dlm kawan yg mengenalkan bakery shop tuh? Bangga g2, !!! masuk gak dlm blog nih walaupun nama tak disebut...hahah.Banggu g2...wah..BANGGA!!!

Eh kita jumpa la sabtu ni okay? saya nak g klcc, maybe kita leh jumpa c2...hehe takpe la, nanti sy gtau lebih2 lagi./...

Chiow

Anonymous said...

roti-boy ker?
;))

skidg8 pakai make-up jgk?

13may said...

jom makan roti 2 org;)

Kemat said...

saya suka me'reward'n diri saya ngan aiskrim, dah dapat kej baru bgtau, saya reward kan kamu dgn aiskrim + roti pebret kamu tu