Monday, April 30, 2007

30 Minit...

Eceh.. persis berita RTM lak, hanya 30 minit. Ringkas padat gitu..

Minggu lepas, sewaktu sekalian makhluk bertaburan mencari rezeki, hanya dlm 30 minit, rumah kami telah dikopak oleh sang pencuri. Habis grill & pintu dikopak. Kena ganti pintu baru yg kalo diikutkan, pintu kena kopak tu,baru beberapa bulan ditukar..
Barang2 yg ilang, ble tahan gak la.. masa mula2 kira barang hilang, sket je. Tapi, bile sehari ke sehari..aiihh..banyak pulak yg ilang rupanya...

Yang paling sadis, CORDLESS PHONE rumah pun kene rembat!

Mungkin pencuri ingat itu handphone kot.. hehe..

Dlm tempoh ni juga, tak merasa la nephew aku nak tengok Power Ranger @ Spiderman @ Cicak Man berulang kali sampai pitam seperti selalu. (Sume tu original tau.. bukan cetak rompak) . Kakak aku berkata, bile agaknya kita nak beli yang baru yer.. (sedih je aku nengok muka kak long) Aku jawab..'Takpe, ada rezeki, sy beli satu.' hehe.. Mudah2an.. murah rezeki aku. Dah lama gak tak membeli nih..(ecece...)

Begitu juga kamera.. Gamaknya, aku kene tambah simpanan, nak beli yang baru sbb yg selalu telah tiada.. kena rembat!

Itu kisah 30 Minit yg tragis utk kuarga aku pada minggu lepas...

Aku yakin ada hikmah disebalik kejadian itu.. Sesungguhnya aku bersyukur, kami sume selamat...

Mudah2an kita semua dilindungi Allah sentiasa... Amiin:)

Okeh kawan2.. Selamat bercuti. Korang g mana cuti 2 hari nih? Sape nak ikut aku balik kampung? ...JOM!


4 comments:

Kemat said...

teringat akan kisah pertelingkahan statistik jenayah di Sentul antara Dato Johari dan polis suatu ketika dulu..

Anonymous said...

Huhuhuhuhu.
Kesiannya.
Takziah!

13may said...

hoh! tak tau nak kata apa....

moga tak berulang lagi kejadian camni....

achik said...

dulu pun penah rumah kena masuk kan?? bahaya tul..

tu la harap2 pasni tak kena lagi..