Monday, June 18, 2007

Eksiden

Aku eksiden petang tadi. Eksiden kecik tapi impaknya bole tahan sengal...Aku dilanggar motor. Isk, terkejut betul. dup dap dup dap jantung aku.

Eksiden berlaku begitu pantas. Masa tu aku OTW ke bank yg berada di blok sebelah ofis aku. Sambil berjalan aku memikirkan isu2 semasa (haha) & memegang kemas cek2 yg kubawa. **Aku tak fikir pasal cek2 tu sbb itu bukan aku punye. Aku tolong bank in jer.. **

Sampai kat jln raya, dengan penuh keyakinan aku memandang belah kiri sahaja (sbb ONE WAY STREET) .

Tetiba... aAAaAa...

Tau2 jer aku sempat tarik stereng motor ( stereng ke?) supaya awek motor + motornye tak tergolek..

Sebenarnya masa tu aku tak pasti apa yg berlaku.Tapi aku dpt detect aku kene langgar bile jari kaki aku rasa berat semacam. Ape taknyer, tayar motor atas ibu jari aku...

Awek motor bole cakap ' Kenapa tak pandang kanan langsung?'

** Ewah ewah.. kan ke ONE WAY.. **

Aku pon jawab ' Ini one way kan.. ' Aku siap tunjuk arah lagi...

Awek tu terdiam. Mati ayat. Nak pangkah apa lagi, dah mmg silap dirinya menentang arus. Lalu dengan pantasnya awek tu berulang kali pohon kemaafan..

Aku yang masih kelabu asap ni hanya mampu berkata 'Takpe' dan terus berlalu pergi.

Kalo awek motor tu marah2, aku senang jer.. buat repot kat pihak berkenaan.Tau la apa hukumannya. Tapi idok le sampai gitu.. mungkin awek tu tengok muka aku cam manis2 jer (haha) tu yang tak jadi marah tu.. Tapi ape sebab dia nak marah2, kan labu kan kan kan...

Tak sampai seminit jer badan aku naik sengal. Masa dilanggar tadi, menten je, siap ble tolong awek motor lagi.. Dalam bank, ha.. ngan sengal nyer, ngan nak tergelak pon ada...

Hmm.. nampaknya, kene tingkatkan lagi sikap berhati2 walaupun kat jalan sehala. huhu

* Sengalnya.. Pening pulak kepala.

9 comments:

Anonymous said...

Syukur lah. Tak der yg cedera teruk.
Bila nk buat kenduri doa selamat?
;))

DiaHarris said...

knp awak melepaskan awek itu begitu sajer tanpa menyuruh dia membawa awak ke hospital yg berdekatan...

13may said...

awat tak amik number tepon awek tuh???

hahha...

achik said...

ada hati nak marah orang padahal dia yg salah.. haih sabo je la..

stereng motor??? *gelak guling2* ;p

Noushy Syah said...

eh eh sempat gelak lagi bila tringat accident tuh? hehhhee..patutnya gRRRR geram tak?

Anonymous said...

nasib baik awek tu tak apa2

Kemat said...

lenkali amik no tipon awek tu..berguna...kalua bukan untuk kamu untuk kawan2 la

Anonymous said...

alhamdulilah.tuan tanah takde apa2..
next time..bila berjalan tu pandang depan..jangan nak layannnnnn kepala jer...kalau banyak kerja pun ....time nak keluar opis .tolak tepi dulu kerja tu....kerja tinggal tepi...bak kata labu..." lagi tak tutup mata..kerja.kerja..kerjaaaaaaaa.."

badan yg lebam tu..rajin2 ler taruk ubat...supaya cepat sembuh...

take care yourself...k
byeee

Unknown said...

ya, setuju dengan kemat.. no tepon awek itu berguna untuk kengkawan yang lain.