Sunday, August 5, 2007

Hari ini

Pagi tadi, seawl jam 7 pagi aku&abah dah bergerak ke kampung halaman abah. Nak ambik rambutan tu mmg dalam list la. Tapi yg lebih penting, ambik dompet kecik mak. Tertinggal. owh. Kami ke sana lewat petang semalam.

Alhamdulillah, mmg rezeki mak. Aku jumpa dompet kecik mak atas busut. Aku ingat lagi, masa kecik2 aku tak berani nak main kat busut. Kang tah hapehape yg kuar (imaginasi je tu). hehe. Aku nampak je dompet tu, aku ambik and chow. Takde de nak tgk lama2 busut tu..

Pehtu sesi memetik rambutan pun berlangsung... Abah la yg petik. Aku tukang kutip. Sambil2 kutip, sambil2 ngap.. kutip,ngap,kutip ngap..ha.korang ulang la sampai abeh. hehe. Dah dapat setengah guni, kami pon benti..

G tgk projek kolam abah lak..Ada la pulak rambutan lagi.Aku apo laie..Petik,ngap. petik,ngap. Alhamdulillah, murah rezeki... :)
Bila da byk pilihan ni, da tau la mana yg manis, yg lekang..Korang nak makan rambutan, meh aa dtg kampung aku...

Aku ni ngap2 jer.. Tak rasa sgt manis buah.. Sebab lidah aku sakit. Ulser. Tak penah aku kene ulser kat lidah. Paling kuat pun kat gusi.. Sabo je la.. Mmg tak lalu makan. Tapi aku nak makan gak. Akhir2 ni aku dok layan eskrim, ais batu.. Sejuk sket. Tapi yang tak larat , mau tembam dibuatnye asyik makan eskrim...huhu... Mak suh kemam asam jawa. Kawan lak suh bubuh garam. huwaa... sebut je da pedih, belum buat lagi...

Okla korang. Aku sambung lenkali lak.
Aku tgh sedih nih.
sob sob

No comments: