Wednesday, February 6, 2008

Hari ini...

Assalamu’alaikum wrt

Hari ni ada assembly. Ye, mmg mcm kat sekolah… Pagi2 pensyarah2 dah ada yg tunggu kat tepi jalan. Mana2 pelajar yg tak menepati piawaian, diarahkan balik asrama tukar ape yg patut.. Stakat ni takde lagi spotcheck name tag.. Tapi dah ada ura2 nak buat…(Name tag no prob, Cuma masih menunggu kad pelajar) …Cuma aku rasa perhimpunan kat sini agak relaks tak mcm masa sekolah dulu… (abaikan la jerit pekik cikgu errrr...merangkap pensyarah disiplin time marah2 )

Lagi nak cuti, lagi hebat pensyarah bagi buahtangan.. Esok pagi dah ada perjumpaan ngan pensyarah BI, nak bagi buahtangan…Kalo dah plan nk bersuka ria tu, aku ingat kene pk balik. Mungkin kalo plan 3 hari bersuka ria, kene jadi sehari je kot… Aku la tu. Ingat nak bersuka2an, tapi cam tak dapek… Assignment tu lebih penting. Suka2 tu letak tepi sikit dulu kejap (masih masuk buku Cuma aku kene kurangkan…)

Owh ho… Today is my niece’s birthday… Happy Birthday To You, Nabilah Zaini Binti Ahmad Anwar Zaini.. Dah 2 tawon baby tecit tu… (Dah tak baby dah skrg ni…) Tatau nak bagi ape… Tunggu balik umah.Kendian baru putuskan, ape nak bagi…

Smlm aku berjalan2 g mall kat Bandar. Not bad. Cuma aku ke’hilang’an senarai barang jadi aku terlupa barang penting – rantai besi – utk locker aku. Tetiba rasa cam mall tu tak lengkap lagi sbb aku tak jumpe rantai besi..(walhal aku tak mencari pon. Betul2 lupa pasal rantai tu…) Penat2 jalan, aku singgah kenny’s. Makan2 wit my fren. Okayla..

Aku masih dlm transformasi menjadi guru..Aura tu dah dapat.. Alhamdulillah pensyarah2 aku best, jadi turut membantu meningkatkan motivasi aku utk menanam semangat pendidik dlm diri aku. Cabaran2nya pon dah terasa… manakan tidak, tiap2 hari disogok cerita ttg anak murid yg semakin ‘hebat’ skrg ni… Isk. Telan segelen air pon tak dapek nak redakan perasaan ni…

Ok la. Esok kene bersiap awl.. Tido dulu.

Aku doakan semoga kalian (dan aku juga) berjaya sentiasa dlm segala bidang yg diceburi:)

Wassalam

skidg8/meja study/040208

No comments: