Sunday, September 7, 2008

cite sedey2 sket...

Salam
Aku tak la minat menangis. Tapi masa dulu la...dulu la... layan jugak la menangis2..
Masa kecik toksah kabo la..sah2 nangis. Dan sah2 parent aku melayan tangisan marhaen aku itu.. hehe..
Dulu la, masa zaman sekolah...kecik lagi masa tu. Tak penah dalam idup pisah lama2 ngan mak n abah. Nak jadi cite, aku dapat masuk sekolah berasrama penuh kat Raub,Pahang..
Dah namanya sekolah asrama, segala pekerjaan kene buat sendiri...basuh baju,ampai baju,gosok baju,kemas katil, beratur kat dewan makan, berebut2 kat kantin...perhhh...hebat2...
Dan hebat jugak la menangis.. yang tak menahan tu, asal tpon je, nangis..terhinjut2 bahu tahan menangis. Seingat aku, tiap kali nak menelefon, memang konpem menangis. Dan pulak tu, asal cakap hello je, nangis... waa...nangis nangis dan nangis...
Siap pass ganggang tpon kat kawan suh cakap ape aku nak cakap tu.
Lawak betul la bile diingat2... Ambik masa jugak la nak sembuh.aku rasa mau pas 2 @ 3 bulan, baru ble cakap dalam tpon...
Itu nangis2 kat tpon... belum kira lagi nangis2 masa kat asrama..
Zaman aku takde ragging2 ni. Batch aku baik ngan senior F5 & F3.. mana berani yang lelain nak kaco...hehe...
Walaupon kamceng, tangisan marhaen tetap berlaku..
Aku rasa la, kakak2 tu dah berhati kering dengar budak2 F1 nangis..
Masa paling best nangis-->masa nak tido. Dalam kelambu (kene pasang kelambu gtu... Ade spotcheck tau!), sob sob sensorg... kadang2 berteman..(ber2 lebey baik gitu..) aku nangis, jiran sebelah katil pon nanes... waaa...lagi bertambah hebat la nangis nyer. Besok pagi, mata bengkak jer...huhu..
Kejadian tu pon ambik masa jugak la nak kebah...hehe..
Lagi satu, masa tengah mandi... Haa..sambil air lalu kat kepala, sambil tu jugakla air mata turun laju.. Lagi laju kaut air, lagi hebat menangis... (asrama ada kolah air yg besor. ala2 dara pingitan gitu...) Cara ni, selamat la sket...sebab bila dah siap mandi, takde la orang len sangsi ngan kemerahan mata tu... Orang ble suspek kot termasuk air dalam mata ke, tertelan air kolah ke... heheh...
Itu cite dulu la dan masih digunapakai sampai sekarang.. Cuma bezanya lebih licik dalam mengaburi mata orang lain la..(zaman dah berubah, dunia semakin maju...hoho)
Dalam licik2 tu, kadang2 kantoi gak ngan mak. Ape taknya, asal mak cite yang syahdu syahdan, wallaweehhh!! bukan mak je, ngan aku2 skali berair mata...
Hmm...
hari ni, aku menangis errr bukan...mata aku berair.sket la...tak banyak...
sob sob;(

4 comments:

Masy said...

amboi cembeng betui.. hehehe. jiwa haluslah ni ye? takpe takpe.. sesekali bagus jgk org camni, sensitip thadap alam sekitar :)

Ezni Idrus said...

wa kakakak..okeh part nanges tu haha, ooo awak pun nangeh ke?wa kakak..igt awak neh badang heheheh. btw, saya paling takleh lupa puasa di smsta - tiap2 hari saya gi beli sambal telur kat kantin sbb tak larat nak makan ikan jaket hua hua hua.saya takleh nak komen byk2 neh, in a rush, nanti saya komen pepanjang..like suka hati bapak saya cam blog ni saya punya! yes..saya WORLD! ekekekek

TedungS said...

haha.. ni ratu air mata la ni. azean irdawaty kalau tau sure amik u belakon ni hehe

bulan posa jgn cepat marah

13may said...

hehhe hehhe

selamat hari raya!