Sunday, October 28, 2007

Cite Hujung Minggu

Semalam. Sabtu. 15 Syawal 1428H bersamaan 27 Oktober 2007
Kakak aku ke sekolah. Sekolah ganti,katanya... Jadi aku jaga jap anak2 beliau yg tecit2 itu.. Pagi smlm makan roti canai.yumyum.Dah abes makan, tgk tv.. berderet 3 orang depan tv. Tetiba yg paling tecit bangun. Main2.. aku tengok2 gitu jer. Ada la satu saat tu, aku terpandang. MAKKKKK!!! henpon aku dibanjiri susu! Si tecit ingat hp aku tu mangkuk, kot. Bole tadah susu..takpon, saje nak test power.Cam lawa je nak curah susu (cesss...puji hp sendiri) .

Cepat2 aku lap keypad,skrin... MAKKK! abeh la henpon aku. Henpon aku start ala2 biol gitu.. Asyik2 on off ngan sendirinya. Tekan2 keypad, tak gerak... isk isk... nak kene beli baru lak ke?
Masa tgh2 kritikal tu jugak la kawan ofis aku menelefon. Aku tau pon sbb dapat miscall mesej. Adess.. ape la pulak halnye nih?

Smlm jugak, kawan aku ajak g beraya... Aku kesian kat beliau. Berkali2 tpon aku, sms aku, tapi aku susah betol nak reply. Alhamdulillah beliau kawan baik aku, jadi... tak le bergaduh besor. explain2 sket... ok jer:)...
Selalu cam tu, time kritikal, ada aje la yg menambah kekritikalan keadaan. Tapi Alhamdulillah..selalunya dapat penyelesaian. Cuma, sblm dapat penyelesaian tu, sakit sket la...
Bile malam, segalanya kembali pulih. Dah ble tekan2 cam biasa... (cuma kadang2 tak semesra dulu,ada jugak yg terlambat respon).
Hari ni. Ahad. 16 Syawal 1428H bersamaan 28 Oktober 2007
Aku menemani kakak dan si tecit2 yg ria riang ke kompleks sukan... Briskwalk.. sambil tengok court tenis. Kakak aku dah berangan nak beli reket tenis, siap suh aku beli skali... Bole aje, tapi beb...gue kureng terer main tenis. Penah masa sekolah main jap (masa subjek Pend.Jasmani @ PE) , tapi hampeh.. poyo je la.Rasa cam bole pukul bola tapi, cess... aku hanya memukul angin... (hoho) InsyaALlah, berkat kesungguhan.. kami akan menjadi pasangan adik beradik persis kuarga william tu... (ecece...belum ape2 dah berangan lebey2...)
Pastu, kami masuk stadium. Abg si cetit ajak aku lari pecut. ish ish... best gak nih.. dah lama betul tak berlari2 nih... Abes satu pusingan stadium kami lari (campur jalan..penat ooo.. )
Ada la dalam 2 jam melepak disitu, akhirnya kami pon pulang...
Seronok beb. Rasa kurus je hari nih. heheh...
InsyaAllah next time dtg lagi... Best:)
Jaga diri sume:)
Majulah sukan untuk negara!;)

***Aku nak g beraya, tapi umah sape aku nak beraya, eh?:)

4 comments:

Unknown said...

wah baru berlari sekali dah rasa kurus? hebat2 hehe

Anonymous said...

*lindosh*
itu maknanya, lari sepenuh jiwa raga. hoho

13may said...

gambar mana???

hehhe

skidg8 said...

gambar?
alamak.aksi jaguh pecut berada dlm kamera abg ipar la..
nanti kita upload yer..(itupon kalo dapat la...)