Friday, October 19, 2007

Sape yang nak memBeSAr nih?


mmmh..sape yg nak membesar nih?takkan wan lak kot...

Petang tu, tgh sibuk2 menyiapkan juadah berbuka, mak aku panggil aku dari kejauhan.
(tak jauh mana pon..mak aku kat dapur, aku kat ruang tamu. --->sibuk siap juadah berbuka ke tu?kuikui)
Mak aku tanya, ' Ni air ape nih? Meh tgk sini jap...'
Aku jawab, ' Kan mak tgh buat milo, musti milo la mak..'
***Anak2. Tak boleh ikut perangai camni. Mak panggil, kene dtg terus.
Mak aku seakan2 tak berenti bercakap... bla bla..milo ke ape ni...bla bla..putih...bla bla...lain je...
Aku rasa cam tak best. Kena tgk ni...
Tengok2, mmg betul milo tak rupa milo... ala2 putih gitu... Aku cakap la, bubuh banyak susu kot. Cepat je mak aku tangkis, ' Bancuhan cam biasa.. 3 sudu milo, 2 sudu susu tepung ni...'
Hmm.. Tetiba jadi ala2 Detektif Conan lak. Ye la, kalo dah cam biasa, kenapa masih luar biasa warna nye? Jeng jeng...
Mak aku lak sikit2 cakap.. Ape la jadi gini.. bla bla... putih...
Sebagai detektif (teeetttt...poyo la tu), aku kene menyiasat. Hasilnya... jeng jeng...Aku tgk kat plastik refill milo. Eh Eh..lain benor milo ni. Siap ade gambar budak ngan warna warninya... ala2 dugro 3 years pon ye gak.
'Patut la milo jadi warna camni.. Ni milo utk yang nak membesar je ni mak. Milo utk 3 tahun ke atas ni...' ***manis sih milo kanak2. tak larat gue...
Haru tak haru... Rupanya abah tersilap beli. Abah nampak plastik milo sisi tepi, hijau2 gitu.. tak tgk dah, 3 tahun ke,utk org tua ke... rembat terus. Lagipon, mana tau...ada lak jenis camtu...
Dan dan tu jugak mengekek gelak... Abeh la abah, kene sakat la gini...:)
Jadinya kawan kawan..., utk seketika, kami akan menikmati milo utk kanak2 3 tahun. Milo utk tumbesaran yg sihat!
huahua... harunyer....
**p/s Bile nak beli milo, pastikan utk org dewasa atau kanak2 riang yg membesar bagaikan juara, ok....
***Comel tak girl tu? Niece aku.. setahun 8 bulan

5 comments:

Kemat said...

tak tau ak milo ader peringkat umur..masa kat asrama dulu milo kitaorang jenama wadi

skidg8 said...

ahaha kemat. sama la, milo asrama kitorg pon jenama wadi..:)

Unknown said...

loloollool comelnyaaa dak kecit tuu

13may said...

oh! anak sapa la tuh..hahha :D

skidg8 said...

niece gue...

dlm bahasa melayu, anak saudara perempuan.

comey kan..

hihi