Saturday, December 15, 2007

Banjir & Kenduri

Assalamu'alaikum wrt...

Kampung sebelah kampung aku dinaiki banjir. Mak kata, makin naik tapi tak sampai ke kampung kami. Apepon kudoakan semuanya selamat...

Abah ke KL hari nih. Jalan mana yg dilalui, wallahua'alam... Biasa la org lama, musti tau jalan pintas. Nope. Bukan jalan pintas, tetapi jalan jauh yg melalui banyak daerah tapi InsyaAllah selamat daripada banjir... Abah dah bergerak kul 0730 pagi & insyaAllah sampai kul 1200 tengahri ni. Isk. jauh betul...Mudah2an selamat pergi dan balik... Amiin.

Esok, 2 kenduri yg perlu dihadiri. 2 2 sepupu aku. Sorang tu, anak adik abah. Mereka adikberadik berusaha bersungguh2 utk menghadirinya... MasyaAllah, best kan. Ikatan kekeluargaan yg begitu kuat. Credit to my arwah aki & wan..

Yang sorang lagi, anak adik mak aku. Belah mak pon berusaha utk dtg. Mudah2an laluan LPT dah dibuka esok.. (Amiin...) Sesungguhnya, bonda tak dapat menghadirinya disebabkan kesihatan yg kurang umph! Tapi insyaAllah, kami akan dtg sebagai wakil bonda...:)

Bercerita tentang banjir, dulu, merasa jugakla berendam dlm air banjir. Hehe. Itupon susah nak dpt kelulusan. Tapi aku heran, nape la sedara lelaki aku senangggg je bole mandi.. Mungkin mereka pegi walaupon tak dapat kebenaran. Kot. Sekali tu, aku digigit lintah. Waaa... gelinya. Lepas tu, mintak maap yer.. takmo dah mandi air banjir.

Buat teman2 diluar sana yg menghadapi banjir, semoga sabar & tabah... Jgn le pulak nak buat terjun tiruk. Bahaya! Mintak dijauhkan drpd kemalangan yg tak diingini...

Weh!Khamis ni Raya Qurban! Tapi sayang, aku tak dapat balik kg utk buat apa2 persediaan.. Mmg balik malam raya la nampaknya ni. Itupon kalo jalan penghubung ok. Kalo masih cam skrg, hmm... mungkin beraya di kolumpo la nampaknya......

Selamat berhujung minggu semua!:)

7 comments:

Ungku Nor said...

balik je la, leh main air ape..;p

RATNA RAHIM said...

thee cik bawang penah gak mandi air banjir yg ade najis lembu..time tuh baru 4 5 tahun..balik tuh abes berbirat belakang kene rotan ngn ayah..wahahaha padan muke...

selamat hari raye aidiladha skidg8..:D:D

Unknown said...

bosan raya kl.. huhuhk

TedungS said...

jgn lupa bwk life jacket skali tau...

Kemat said...

Dari rayan sorang2 kat KL baik redah jer balik raya kat kg..

salam aid adha

Aku Bukan Bidadari said...

selamat ari raya aji....

13may said...

Wishing you a happy and prosperous new year..