Thursday, December 13, 2007

Demam.. huhu:~


Assalamu'alaikum wrt...

Kak ungku demam, gue pon demam... ecece..mcm berjanji lak ye, kak ungku...:p

Smlm terpaksa ambik setengah hari, g klinik. Tak larat rasanya. Kalo stakat tanggung demam tu, ok kot..tapi plus plus ngan keje, isk... tak dapek den nak nolong...

Aku g klinik fevret. Mr Doc gitu youuu... haha. Sekali dua je aku dapat jumpa Ms Doc. Wrong timing, mungkin...

Mr Doc: Aha.. ***, kenapa ni?
Aku: Demam, Mr Doc. Selsema.. Kepala pening...
Mr Doc: Sejak bile tu? (bertanya ngan muka penuh minat gitu...hehe )
Aku: Malam tadi demam. Selsema start teruk pagi ni. Pening2 gak..
Mr Doc: Ic. Kenapa tak makan ubat? (muka penuh pertanyaan )
Aku: Saya tak suka makan ubat, Mr Doc.
Mr Doc: Bis tu? (tanya ngan muka tersengih2...)
Aku: Tapi sy suka consult ngan doktor.
Mr DOc: Owh.. gitu pulak... (senyum terus doktor tu)
Aku: Betul.. Mr Doc, sakit tulang la. Tulang montot ni, sakit jer..
Mr Doc: Sakit? Lenguh tu... Jadi mcm mana ni, nak ubat ke tak ni?
Aku: Bagi la Mr Doc...
Mr Doc: Okeh. Kalo gitu, sy bagi mild antibiotic la.. dan lelain. okeh?
Aku: Okeh:)

Dan aku pon pulang ngan ubat2 yg...hmm..bole abes makan ke? Nak tak nak, kene makan gak...huhu...

3 comments:

13may said...

oh! awat tak amik MC??? Tu raja segala ubat :D

hahha...moga cepat sembuh :)

Kemat said...

dah jumpa MR Doc mesti terus sehat kan...

Ungku Nor said...

elehh..demam nade-nade tangat la tu..;p