Friday, February 2, 2007

Cepatnya masa berlalu...

Diam tak diam,kita dah memasuki bulan 2. isk..cepatnya masa berlalu..tinggal lagi 11 bulan utk menghabiskan tahun 2007.isk. cepatnye.. seram pulak rasanya..utk bulan hijrah,pd tarikh hari ni, dah 15 Muharram 1428H(correct me if i'm wrong).cepat je kan masa berlalu..
agak2, ape yg dah terbuat dlm byk2 resolusi yg kita dah set akhir thn lepas utk tahun ni? ada yg dah bergerak?atau,dah menjadi?---waahh..itu cukup cemerlang!bravo! atau..ala2 nak bergerak tapi belum bergerak lagi?---takpe.take your time.but dun take too long! atau...masih berkira2 ape nak dijadikan sbg resolusi thn baru?---it's never too late to succeed!tapi awas kawan,jgn terus mengelamun.masa bergerak.rugi!
utk diri aku..ada yg dah bergerak,dan ada jugak yg ala2 nak bergerak tapi cam belum bergerak lagi..
mudah2an..semuanya berjalan lancar. amiin.
Hari kelmarin cuti umum.Hari Wilayah & Thaipusam. jadi hari rehat..
ingat nak lepak umah jer tapi kawan baik aku ajak jalan2 kat klcc sambil bawa anak2nya yg comel2 belaka.dah alang2 g klcc,kitorg pon g kl convention centre.tgk 'Pameran Kegemilangan Sains Dalam Tamadun Islam'. best gak g sana.menambahkan ilmu..
aku g satu booth ni-Astronomi. ramai je org dlm booth.aku pon masuk la,bawak anak2 ez skali.tp aku blur,ape yg diorg tgk ni.tetibe je,tara..ada mamat baju oren buat explanation.dia muncul secara tibe2.menambahkan lagi blur aku.(tp cepat2 recover...oo,mamat pameran rupanya..)
dia pon explain la bla bla bla..tp yg tak tahan tu,cakap2 je pandang aku..explain je,pandang aku. kawan aku pon perasan gak. "eh cik abang ni, ape pandang2 ni?nak explain ke,nak kenakan aku ni?" kata aku dlm hati.
(hehe..jgn mare.statement aku berbaur ala2 perasan sket yer..)
last explanation dia,bercerita ttg bintang2 astrology-taurus aries etc tu.masih pandang aku.siap senyum manis lagik.
tak boleh jadik.
aku pon,dgn beraninya tanya dia(sape soh pndg2 ngat kat org.kene test ni:D )
'kenapa mesti guna nama2 bintang astrology ni dlm bahasa Inggeris?cam taurus etc..takkan takde name dlm bhs arab?kan ke yg jumpa org Islam?'
dia jawab,bukan dlm bahasa Inggeris ni,tapi dlm bhs greek.dia senyum.
tak sempat dia nak cakap lagi,ade pulak ayah budak menyampuk 'ye la kan.org greek yg jumpe dulu.sbb tu guna nama greek tu'
ah sudah.aku blur.kata ilmuwan Islam jumpa dulu,pehal lak cakap gitu..
cepat2 abg pameran tu betulkan statement ayah budak tu...'bukan begitu.org greek yg tiru ilmuwan Islam'
lepas tu,abg pameran siap tanye lagi,ada apa2 soalan? aku pon tanye lagi..abg,polaris tu,mmg warna oren ke? dia jwb,tak la.kat sini buat warna oren sbb nak bezakan antara bintang2 yg ada.. (soalan ngada2 je tu.:D )
aku senyum.ucap terima kasih and kuar dr booth.:)
kira seri la ngan abg pameran tu..

itu cite kelmarin. cite smlm(jumaat).agak smooth. tapi bile belek kertas2 yg bertimbun atas meja je,naik pening..
wpun pening,tapi kene buat gak.nak tak nak,minggu dpn dah kene tunjuk kat bos.
haru2..
bos lak dah berulang kali btau kene siap cepat.
huhu..fenin2...

ada yg nak tolong? huhu

1 comment:

Kemat said...

takkan itu jer citer pasal mamat baju oren tu.. citer lepas pameran tu, xder gi mnum, caling2 ker..hehehe