Friday, February 9, 2007

Report

Hari ni aku begitu tekun di ofis(ceh.perasan!) Esok tarikh akhir nak anta report kat bos. (kalo ade option cam orochi propose tu,beh gak.extend dateline.heheh)
Risau sebenarnya. Risau keje aku tak seperti yg bos harapkan. Tapi mudah2an, segalanya berjalan lancar... kalo ade silap pon,moga bos aku tak marah2.

Pengalaman dimarahi ala2 herdik tahap tahape tahap tu,cukup terkesan dlm jiwa aku. Kemarahan itu jadi meluap2 apabila melihatkan reaksi ku yg tenang(iyo la tu,dlm hati,Allah jua yg Maha Mengetahui), takde nangih2 pon..tu yg jadi meluap2 marah seperti halilintar membelah bumi! ermm..ni tpt lain tau.bukan yg ni.

Tapi,takpe..aku ambik ia dr sudut yg positif.bende2 tu mematangkan aku. Lebih bersedia dan berani.Dan juga lebih menghormati orang lain,InsyaAllah.
(arhh..begitu byk kelemahan aku yg sgt2 perlu aku baiki. moga peluang itu sentiasa terbuka...amiin)

Isnin ni nak submit pada cik abg auditor. kewl je mamat tu..:)

Hari ni,aku sediakan sup. Dlm omputihnya, soup of the day. Tapi bukan sup slurp slurp tu.. meh aku cite sket.

Bila sesuatu musibah berlaku pd kita, 3 perkara yg elok kita amalkan.
1- ucapkan innalillahiwainnailaihirojiun
2- doa agar kita mendapat pahala dr musibah ini
3- doa agar kita dpt pengganti yg lebih baik.

Jangan sesekali berputus asa berdoa pdNya..sesungguhnya Allah akan makbulkan doa2 kita. cuma kita kene bersabar sket..kalo bukan hari ni, mungkin esok..takpon tahun dpn. tak pon disimpan utk di sana.

Wallahua'lam..

Ok.

Nak buat revision.touch up mana yg patut utk report..

Jaga diri semua!:)

Have a nice weekend!

4 comments:

zwitterion said...

"siapkan cepat ye..bla..bla"..kata bos..hehe.

Unknown said...

huhu.. asal tak donlod software tu? hehe...

skidg8 said...

zwitterion:
arrhh..(bawak bertenang skid...)

orochi:
hehe..donlod?hehe..

Anonymous said...

Kalau sakit hati dengan bos, baca je kat dia pantun ni (dari buku ‘Alamak Bosku Seperti Hitler!’) hahaha:

Pagi-pagi, sudah mencemuh,
Si pemandu terus terdiam mengeluh,
Bos ini jenis yang kecoh,
Dapat “Tan Sri”, satu dunia dia heboh.

“Ada pelanggan hendak jumpa”,
Itulah kata si setiausaha,
Bos enggan, mengantuk katanya,
Biarkan pelanggan berjumpa air liur basinya.

Bos memanggil mesyuarat mengejut,
Ada pekerja berjalan bak siput,
Bos pun menengking sampailah semput,
Para pekerja terkentut-kentut.