Thursday, February 8, 2007

Hari Ini Kisah Semalam

Semalaman aku merajuk.geram betol rasanya.semalam langsung aku tak fon.geram nyeh...
tapi,.aku tak ble cenggini.berdosa.aku kene tpon.tak bole tidak.
pagi tadi aku nekad,kene tepon gak!buangkan rasa amarah,kegeraman atau seangkatan dengannya.ahh..itu mainan syaitan jer.buang tenaga,masa malah me+ dosa jer.. aku kene kejar,rampas kembali peluang itu.. tak mahu terperangkap.menjerumuskan diri aku dlm keadaan penuh dosa.

woi woi..ape ni skid,ape ko cakap ni?

**heheh..
**mmg betol ape yg kat atas tu.aku merajuk. (tapi aku tak selayaknya merajuk...)
**ala..manja2 ngan mak& abah..ape salahnya. tak gitu?

aku merajuk ngan parent aku.1 hari tak contact lak tu. isk.. ganasz2..

gini.abah aku janji nak beli water filter ngan aku.aku dah cari kawan yg jual bende tu.alih2, mak btau 'abah dah beli filter'
berasap aku..(layak kah aku utk berasap? ish ish..tak patut...)
lepas talian diputuskan..aku langsung tak membuat sebarang panggilan pada mak&abah.(aku slalu buat report.everyday.tak pon twice a day.heheh..)
sampai la ke malam..aku langsung tak buat apa2 tindakan. merajuk benor la kononnya.. tunggu gak,kot2 mak pujuk..heheh (ade ke?)

mlm tu,sblm tdo, aku terpk.. camne kalo aku tak sempat minta ampun kat parent aku?isk.. nyesal tak sudah... nak tpon,dah lewat mlm.jadi aku simpan niat itu bawa dlm mimpi(ecece...)
pagi tu aku bertekad, aku kene tpon.
alhamdulillah...keadaan kembali pulih. aku rasa lega sbb dpt bercakap ngan mak n abah dlm suasana yg harmoni lagi mengade2..;)

abah siap explain lagi..ala2 memujuk la tu.. kuikui..

hmmm...
abah penah kene stroke.kesan stroke tu, buat abah jadi lupa2.. tak bole ada 2 atau byk2 input dlm satu masa.
itulah yg berlaku dlm kes aku ni. kami dah sama2 janji,abah setuju nak beli yg kawan aku nyer filter. perjanjian itu kemas dlm memori abah.tp utk seketika shj kerana tatkala ada insan lain yg bertanya'pakcik, pakcik ada guna filter tak kat umah?' guna la satu..'
abah aku lupa abiss akan janji2 bersama ku.. lebur habis...

dan sekarang, yg dah terpasang kat umah,filter yg dibeli dr insan itu.. bukan dr kawan ku.


lebur.


impian nak miliki filter yg kawan aku nyer, hanya tinggal sejarah..(melainkan aku ade umah nanti, haa...bole la:))


Moral Of The Story.

beli la umah sendiri.ble pasang filter byk2.:)

itu moral sampingan.yg sebetulnya,kasih mak & abah sungguh tak ternilai... ala.korang bole pk sendiri kan?:)

bile dikenang2,insyaAllah ade rezeki aku ngan pembeli lain..mungkin kamu,kamu dan kamu...heheheh

5 comments:

Unknown said...

tu la.. tak baik menderhaka.. haha...

13may said...

uiii...anak manja nih:P

Kemat said...

kenapa tak dibelikan jer filter tu pasangkan kat umah..tak yah tunggu abah belikan..kalau beli sendri leh bli ngan mber..

skidg8 said...

orochi:
tu la.. sib baik cepat tersedar..

13may:
mengade2 bukannye manje.
hehe..

kemat:
i would if i could.. :)

Anonymous said...

Alalala skidg8....awk ni sebenarnya mmg manja...manja melalui action..:)