Wednesday, February 14, 2007

Sejambak Bunga

Aku dah siap2 nak tido tapi tetibe dtg idea lak. tak ble jadik..kene tulih gak ni.kang mengigau lak..:)

Aku suka bunga.Mak aku suka bunga dan cukup berkemahiran dlm tanam2 bunga.Ia begitu indah mekar dilaman rumah persis hati mak yg riang gembira..:)

Walaupun suka,seumur hidup aku,2 kali je kot aku penah dpt.Satu,masa konvo..kakak aku bagi.sejambak besar.CANTIK ooo..
Kali ke2 ialah pada 13 Feb 2006. Sape bagi? Ex bos aku. Kebetulan baru balik dr Cameron Highlands, sbg tanda peringatan beliau beli bunga utk aku.
Malu-malu kucing betol aku.. dah le tak biasa bunga2 nih, nak pulak bile ptg tu(time balik keje)kene melintasi foodcourt yg penuh ngan manusia utk sampai ke parking lot.
Adeh.
Takkan nak bior jer.buang? ish..tak baik loh...
Aku kentalkan semangat aku.malu mmg tetap malu.(haha..sbb aku tak biasa!) tapi yeah..kene la buat2 cool..susun langkah dgn penuh keyakinan..

Tapi itu tahun lepas..pasnih,takde dah. Sbbnya,beliau dah jadi mendiang. He's a NICE man.Bos yg baik.Sket2 blanja makan (dan aku pon paw meal yg terhebat kat area office aku tuh!woohooo!!!) dan tak kedekut ilmu..(cuma ilmu dia tak abeh diturun,jadi sekerat jalan je la- Ilmu ttg pembinaan jalanraya.tau la sket2..)
Dan yang penting, aku tak berpeluang cite panjang lebar mengenai keindahan Islam pada mendiang..

Hmm..bercerita ttg menerima & memberi nih, ia mewujudkan satu perasaan yang berbeza. Perasaan yang memberi belum tentu dirasai oleh org yg menerima. Yang menerima,boleh jadi SUKA terguling2 atau juga TAK SUKA tahap gajah. (dlm kes aku, aku suka tapi aku tak biasa.jadi malu tu melampaui segalanya.serius..)

Kalau SUKA,baguslah... itu yg selalunya pemberi inginkan.

Kalau TAK SUKA? hmm... nampaknya pemberi kene berhenti memberi (i guess) . Tapi kalau sememangnya IKHLAS memberi tanpa mengira dia SUKA atau TAK SUKA,adakah itu dikira sebagai..tak waras?tak paham bahasa?

Hmm...

10 comments:

Noushy Syah said...

Bagi 108 roses nak tak? ngehhhh:p

Anonymous said...

pemberi tu buat apa yg dia suka..hehe

Anonymous said...

kadang2 aku takut bunga yg aku nak bagi tu wife aku tak suka.tapi selalunya dia terima dgn gembira disusuli dgn hmm..hmm..

13may said...

nanti aku bagi bunga api kat hang, nak tak???

hahha:D

skidg8 said...

noushy syah:
108 tu,ada makna ke?

zwitt:
hehe..

penyubiru:
hmm..hmm.. ape?(bwh umor nih.woohoooo!!!)

13may:
ok jek..:)

Unknown said...

bunga api lagi best.. haha...

achik said...

last year bosku pun bg bunga pas blk dr cameron... yg bestnya ku jadi org 1st pilih...

salam... lompat2 sampai sini ;p

Kemat said...

nak bunga gak...hehehe

Anonymous said...

ehem...bunga sempena Valentine's Day ke nih..hehehe

skidg8 said...

lah:
:)

orochi:
ok gak tu:)

achik:
terima kasih.selamat berkenalan:)

kemat:
nak?:)

nd:
bos yg bagi,nd..tapi thn lepas la.heheh